Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze?

Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze?

naklejki reklamowe

Obecnie mamy dostępnych całkiem dużo metod reklamy, choćby , które zamawia się w pracowni poligraficznej i przyklejać je na różne rzeczy. Jakie jeszcze poligraficzne produkty pomagają w marketingu?

O papierze

Papier w poligrafii i drukarstwie jest chyba najistotniejszą, zaraz obok farb, rzeczą. Bez niego nie możliwy byłby druk. Papier jako tworzywo jest znany od 105 r. n. e., czyli od bardzo dawna. Jednak dopiero w okolicach XX wieku zaczęto wymyślać coraz to nowe rodzaje papieru do różnych zastosowań.

I mamy teraz papier kredowany, biały, śliski, pokrywany tworzywami sztucznymi itp. Wszystko to aby osiągnąć różne rezultaty druku reklamowego i publicystycznego. Od wyboru papieru zależy końcowy efekt drukowanej rzeczy, jej trwałość i wytrzymałość.


Podstawowe kolory dla drukarni- CMYK

Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).

...

Farby w ww. kolorach nie są określone jednoznacznie, toteż odcienie ich kolorów różnią się u różnych producentów, szczególnie w różnych regionach świata.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


O pracy w poligrafii

Praca w poligrafii to ciężki kawałek chleba, a szczególnie w większym mieście, gdzie ilość zleceń jest po prostu ogromna. To zdecydowanie praca dla ludzi z pasją do tego zawodu, a czasem nawet i to nie pomaga.

Częste nadgodziny i ogólny stres związany z dużą odpowiedzialnością tej pracy swoje kosztuje. Dobry specjalista w tej branży jest w stanie zarobić niemałą wypłatę, co jedynie trochę wynagradza trudność tego zawodu. W końcu na barkach poligrafa spoczywa odpowiednie przygotowanie projektu do druku, a później jego kontrola.